Bookmark and Share

неделя, 20 април 2014 г.

Печено яре или агне

  Haedus sive agnus crudus

Apicius, Liber VIII (Tetrapus/ Четирикраки) , 6,8
De re coquionaria / За готварството




Продукти:

Агнешко или ярешко според глада или апетита. Аз използвах крехки, агнешки филенца, но може да врътнете и цялото агънце.
зехтин
грубо счукан черен пипер и смляна качествена сол
зърна кориандър


И като малка добавка от мен, ароматно масло със зелени подправки:

1 пакетче краве мало
1 шепа левурда
2-3 клончета джоджен или друга мента
2-3 клончета мащерка
1 малка стиска див лук
сол и черен пипер








Начин на приготвяне:

Въпреки тъмната си слава на безмерни, разточителни чревоугодници, старите римляни много добре са познавали както предимствата, така и чара на едно просто приготвено и неустоимо, класическо агънце.
Тази рецепта надмина всички мои предпазливи представи и се превърна веднага в това, което със сигурност пак ще се прави:

Намазваме месото със зехтин, солим, поръсваме с черен пипер и много обилно с цели зърна кориандър. Печем на грила по около 6-7 минути от двете страни и нападаме веднага, докато все още ни пари.







А сега две малки добавки от мен, за които на добрия Апиций май не му е останало време.

1. Аз използвах филенца и ги опекох на шишче, като добавих от едната страна по 1-2 листа левурда като основа. Първо от тази страна ги метнах на грила, а след това и от онази, на която ще се радва после окото.

2. Много горещо ви препоръчвам също да гарнирате и с ароматно масло с подправки. За целта нарежете всичко посочено по-горе зелено на ситно и разбъркайте с маслото. Завийте в кухненско фолио и го стегнете за малко във фризера.







От мен толкова днес.

Исус воскресе или както са казвали малко по-късно по-младите стари римляни:

PASCHAM HILAREM!

 Да ви е сладко!




7 коментара:

  1. Великолепна рецепта! Така се бях запритеснила вече, че си забравил древните римляни. Често приготвям рецептите от блога ти, това също се го опитам. Невероятно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  2. И е точно толкова вкусно. Обезателно ми се оплачи, ако не ти хареса. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пък се наядох до ушите с наййййййй-вкусното мамино агнешко на фурна :) Бавно печено... с коричка от масло и червен пипер! :P Така, че хубавата ти рецепта само ме възхищава, но не ме тероризира! 8-) Даже и ароматното разтечено масло не ми действа особено силно 8-)
    Обаче снимките и рецептата много ми харесват! С кеф установих, че е имало движение днес по римската кухня и с двоен кеф изчетох и погълнах всичко! Благодаря ти! :)
    Честито Възкресение Христово, Драго! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Браво, ами то пък дошло и тук да ми се изфука, a аз дори и му вярвам. :))

    Да, по тези празници трудно можеш да възхитиш някой преял с ядене, но нали и аз трябва да се похваля. ;)

    Закъснели поздрави с пожелания за всичко най-вкусно и от мен Тики!

    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  5. А агнешките филета къде ги има?.Иначе, не хубаво,ПРЕКРАСНО!
    Благодаря предварително за информацията.
    Румяна

    ОтговорИзтриване
  6. Извини ме за закъснелия отговор Руми, но бях възпрепятстван. Живея в Германия и агнешките филенца ми попаднаха съвсем случайно под ръка, което със сигурност няма особено да ти помогне, но не се притеснявай, тази простичка рецепта ще е вкусна с каквото и агнешко да намериш. Обещавам ти и ти благодаря за вниманието! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Хич не са били глупави тези римляни, както в древността, така и в днешно време! Мъжът( ако и ропчанин, не римлянин:) обожава агнешко, а така не съм го приготвяла никога, така че...това е следващата рецепта за агнешко!Поздрави и благодарности за вкусната рецепта!

    ОтговорИзтриване